fbpx
Skip to main content
Social media marketing

Social media marketing voor startende ondernemingen

Je bent net jouw bedrijf gestart, super spannend, maar ook enorm uitdagend. Om zo goed mogelijk van start te kunnen gaan, doe jij er alles aan om jouw merk zo goed mogelijk op de markt te brengen. Iets wat hierbij enorm kan helpen is; social media. Met social media marketing kan je jouw zichtbaarheid vergroten en waardevolle klanten aantrekken. Wil je weten hoe je hier het beste mee aan de slag kan gaan? Chances4u vertelt je alles over het gebruik van social media marketing voor een startende onderneming. Dus, lees snel verder en ontdek het zelf!

 

1.     Begrijp je doelgroep

De allereerste en belangrijkste stap, nog voor je jouw social mediakanalen aanmaakt, is het begrijpen van jouw doelgroep. Wie is je doelgroep? Wat zijn hun behoeftes? Waar liggen hun interesses? En op welke platformen zijn ze te vinden? Begin met het opbouwen van een goede kennis van jouw doelgroep, wat uiteindelijk de basis zal vormen voor al jouw toekomstige strategieën.

 

2.     Kies de juiste platforms

Nu er zo enorm veel social media platforms beschikbaar zijn, kan het moeilijk zijn om een keuze te maken. Je kent jouw doelgroep nu en weet waar ze te vinden zijn, maar bedenk goed of deze kanalen ook voor jouw bedrijf een goede match zijn. Kies daarom voor platforms die zowel relevant zijn voor jouw bedrijf als voor jouw doelgroep. Zo komt jouw merk het beste tot zijn recht op de verschillende platforms.

 

3.     Sterke merkidentiteit

Je wilt niet alleen het publiek bereiken, maar uiteraard ook dat ze jou onthouden. Dit doe je door een sterke merkidentiteit op te bouwen. Zorg ervoor dat alle jouw social media profielen uniform zijn in tremen van logo’s, kleuren en de tone of voice. Consistentie draagt bij aan merkherkenning en een versterkte band met de doelgroep.

 

4.     Unieke content

Het publiek bindt zich graag aan unieke merken. Deel daarom waardevolle informatie over jouw bedrijf en maak boeiende content. Afbeeldingen en video’s van jouw merk zijn hierbij krachtige tools om de aandacht te trekken.  Zo bereik je niet alleen jouw doelgroep, maar zorg je er ook voor dat ze zich aan jouw merk willen binden.

 

5.     Contentkalender

Een goed doordachte contentkalender is van onschatbare waarde voor een startende onderneming. Dit helpt namelijk bij het consistent blijven en vooruitplannen van de social media taken. Een gestructureerde aanpak is de sleutel tot langdurig succes.

 

6.     Sociaal dialoog

Tot slot is feedback een waardevolle tool voor het succes van jouw bedrijf. Social media is tenslotte geen eenrichtingsverkeer. Luister daarom naar de feedback van je publiek, beantwoord vragen en wees actief betrokken bij het sociale dialoog. Het opbouwen van een relatie met je volgers vergroot niet alleen de betrokkenheid, maar bouwt ook vertrouwen op.

 

Social media marketing bij Chances4u

Social media marketing voor een startende onderneming, is een investering in de toekomst. Bij Chances4u staan we klaar om jou te ondersteunen bij het ontwikkelen en uitvoeren van een effectieve social media strategie. Hierbij ontwikkelen we een strategie die niet alleen aansluit bij jouw doelen, maar ook bij jouw organisatie.

 

Neem contact met ons op voor een vrijblijvende afspraak en ontdek hoe social media marketing jouw startende onderneming kan laten groeien!

 

Wil je meer weten over ons of onze diensten? Bekijk dan de website en ontdek het zelf!

 

Volg je ons al op social media? InstagramLinkedInFacebook.