Een hoge(re) domein autoriteit score
Hoe hogere domeinwaarde, hoe groter de kans op een hoge(re) positie in Google. We noemen dat de domein autoriteit. Hier geef ik je een aantal tips, die je daarmee kunnen helpen.
Een zo hoog mogelijke positie in Google willen we allemaal wel, maar dat is niet van het ene moment op het andere moment geregeld. Wel kun je invloed hebben op je al dan niet zo hoge positie in Google. Je hebt er veel meer aan te kijken naar de hoogte van jouw domein autoriteitscore ten opzichte van die van de concurrentie. Vervolgens is het dan aan jou de taak om een hogere score te realiseren dan je concurrent.
Zorg dat je website SEO-technisch op orde is.
Misschien een open deur, maar tegelijkertijd ook wel een heel belangrijke. Dit houdt in dat de technische aspecten van de website op orde zijn, of beter moeten worden. Denk bijvoorbeeld niet alleen aan de snelheid waarmee je website laadt, en een heldere structuur of leesbaarheid, maar ook aan de gebruiksvriendelijkheid en vergeet daar vooral de mobiele gebruiker niet. Ook een XML-sitemap (soort routekaart voor zoekmachines) en het tegengaan (of oplossen van) duplicate content is een belangrijke tip. Als je website SEO-technisch goed op orde is, draagt dat gegarendeerd bij aan een hogere domein score.
Zorg voor een kwalitatief backlinkprofiel, dit helpt in jouw domein rating
Het lukraak (laten)plaatsen van backlinks heeft niet zoveel zin. Het is verstandiger om 20 goede backlinks te hebben dan 100 zwakke. Bij een goed backlinkprofiel gaat het erom dat je voldoende variatie hebt van verschillende soorten links van betrouwbare andere websites. Maar dat niet alleen, ze moeten ook passend zijn bij jouw branche en het is extra fijn als de website al wat ouder is. Hoe hoger de domein autoriteit-score is, hoe beter. Houd het backlinkprofiel dan ook goed in de gaten of het nog voldoet aan de richtlijnen. Je zou dit kunnen doen met: https://cognitiveseo.com Plaats geregeld relevante nieuwe links en zorg dat mensen naar jouw pagina linken. Bijvoorbeeld door het schrijven van een gastblog of goede content, waar mensen graag naar willen linken.
Goede content is belangrijker dan veel content Aansprekende en inspirerende content is goede content. Het zorgt ervoor dat de bezoeker nieuwsgierig is naar wat je te vertellen hebt. Op die manier genereer je meer bezoekers op je website. Meer weten over hoe je content het beste kunt inzetten lees je hier!
Be hot! Wees in trek, graag gezien en interessant
Als jouw bedrijf popular is op Google, mensen zoeken gericht naar je, er wordt over je geschreven of je hebt een populare dienst/ product, dan is Google blij met je en kom je automatisch hoger te staan in de resultaten. Als je deze status nog niet hebt, kun je dit wellicht
voor elkaar krijgen door goede blogs te schrijven, gave filmpjes te posten of zulke interessante artikelen te posten dat mensen niets anders willen dan doorklikken om zo op jouw site terecht te komen. Lok de mensen naar je toe en Google volgt.
Het SEO-spinnenweb
De interne linkstructuur van je website moet op orde zijn. Verwijs in je content, naar andere pagina’s op je website. Houd hier altijd de bezoeker in je achterhoofd, met welk doel zit hij op die pagina, en wat is dan een relevante volgende stap. In feite maak je een soort routekaart voor je bezoeker en tegelijkertijd voor de zoekmachine. Google begrijpt door de automatische do-follow dat de linkjes gevolgd moeten worden.(als je dat niet wilt, zet je het uit met no follow)
Interne optimalisatie Als je ervoor zorgt dat jouw website voor de klant prettig is, is het ook prettig voor Google. Houd jouw klant de hele tijd in je achterhoofd. Wat wil jouw klant lezen? weten of vinden? Pas daar je SEO titels, kopjes en subkopjes, meta-omschrijvingen, zoekwoorden en content op aan. Plaats voldoende en relevante content. Vergeet hier vooral de ALT tekst niet. (ook toevoegen aan afbeeldingen) Vervolgens zorg je ervoor dat je met interne links een logische en prettige routekaart maakt voor de bezoeker van je site.