Skip to main content

SV. D.R.L – Social media marketing

Case

Wat is s.v. DRL?

De Rotterdamse Leeuw is een sportvereniging in Rotterdam-Zuid (Lombardijen) en opgericht in 1929.

Het ledenaantal schommelt rond de 400 leden, waarvan ongeveer de helft uit jeugd bestaat in de leeftijd van 6 tot 18 jaar.

Het sportcomplex van D.R.L.:
Het sportcomplex van D.R.L. `De Leeuwenkuil` is gelegen aan de Spinozaweg.
Het complexbestaat uit 3 speelvelden waarvan 2 van led en de andere van normale verlichting is voorzien.
Van deze velden zijn er 2 van kunstrgras en is er 1 van natuurgrasveld.

Het clubgebouw bestaat uit een mooie kantine, wedstrijdsecretariaat, administratiekantoor, vergaderruimte, materiaalruimte, en een bestuursruimte. Voor 3 speelvelden hebben wij nu 10 kleedkamers ter beschikking.

Echter stond er niets wat betreft marketing technische werkzaamheden. Deze heeft Chances4u verzorgd.

Waarom Social media marketing?

Sociale media kanalen bieden bedrijven & sportorganisaties een enorm platform om met hun doelgroep in contact te komen. Dit is een van de redenen waarom het als een krachtig marketinginstrument gebruikt kan worden. Zo ook voor s.v. DRL.

De informatie de website kan door gebruikers verder gedeeld worden via hun netwerk, dit zorgt voor een groter bereik. Door het delen van de informatie en het regelmatig actief zijn blijven de naam en de activiteiten van het bedrijf beter hangen bij de gebruikers. 

Het resultaat van Social media marketing

  • drl

    Campagne voor nieuwe jongere leden – Welpencampagne

  • CTA Richting spelers – Campagne Spelers

  • s.v. D.R.L – Huisstijl voorbeeld

Content strategie 

Een contentstrategie is een plan waarin je de strategische keuzes voor je content bepaald zoals: Thema’s, Middelen, Doelen en het beheer en de distributie hiervan.

Hierdoor vorm je de basis voor de gehele strategie, dit creëert weer samenhang binnen het beleid.

Voor DRL was dit een gewenste strategie. Chances4u is aan de slag gegaan met een content planning. Elke éérste van de maand heeft er een revisie plaatsgevonden wat betreft de geproduceerde content. Hierin deed Chances4u de volledige opmaak en copywriting.

Meer Conversie behalen

Zoals we allemaal weten wordt er heel erg veel gebruik gemaakt van social media en daarom is dit voor de e-commerce branche erg interessant. Vaak zijn bezoekers maar een x aantal seconden op jouw social content gefocused. Het is dus belangrijk dat je snel hun aandacht weet te pakken en je belangrijkste elementen overbrengt. Hiermee kan je de conversie van jouw website enorm verhogen.

Zo ook bij s.v. DRL, tijdens onze werkzaamheden hebben wij een conversieverhoging weten te realiseren. Na namelijk anderhalve maand heeft DRL een ledenstop moeten inzetten. Oftewel het ultieme resultaat via social media marketing.

Gratis tips & tricks ontvangen?

Please enable the javascript to submit this form

  • marco corro
    Marco Corró
    Unieke Bricks

    “ Ik ervaar Chances4u als een creatieve marketeer, daarnaast schakelt hij snel en denkt hij mee”

  • armand
    Armand Bakker
    De Uitspanning

    “ Het werk dat Chances4u heeft geleverd, heeft aan onze wensen voldaan, zeker aan te raden.”

  • erwin
    Erwin Grootenboer
    Storm Sales Solutions

    “Chances4u is creatief, oprecht geïnteresseerd en vakkundig.”

  • Els van Oldenbarneveld

    “De snelheid en creativiteit waarmee Chances4u handelt is in één woord top!”

  • sebastiaan
    Sebastiaan Janssens
    Directie s.v. DRL

    “De samenwerking met Chances4u is super. Er wordt snel geschakeld en meegedacht met DRL. Hun kernwaarden sluiten direct aan bij onze wensen.”