Skip to main content

Unieke Bricks – Campagne case

Wat doet unieke bricks?

Als je ergens online gaat winkelen, wil je natuurlijk weten met wie je te maken hebt. Dat snapt Unieke Bricks .

Zij zijn Marco & Renzo Corrò, twee broers die achter het bedrijf Zoccolo Concepting & Design BV. Tot mei 2020 hielden zij zich uitsluitend bezig met webdesign en grafisch ontwerp. Webwinkels speelden in het webdesign altijd al een belangrijke rol, maar in mei 2020 hebben zij besloten om ook de passie voor LEGO verder uit te breiden.

Ze hadden al jaren een eigen LEGO room in het bedrijf, met eigen bouwwerken, maar een LEGO webwinkel was een nieuwe uitdaging.

Daar waar het begon als een leuk avontuur, met een voorraad van enkele tientallen LEGO sets (o.a. LEGO City, LEGO Creator, LEGO Friends), is het inmiddels uitgegroeid tot een serieus bedrijfsonderdeel, met een collectie van gemiddeld 500 tot 1000 verschillende LEGO sets, waarmee we LEGO-Nederland willen veroveren.

Zij proberen dat te doen door elke bestelling tot een cadeautje te maken. Of dat nu ingepakt wordt in ons inpakpapier (voor elk thema hebben ze eigen inpakpapier) of slechts als normale bestelling, overal doen zij altijd een leuk kleinigheidje bij.

Gratis tips & tricks ontvangen?

Please enable the javascript to submit this form

Vraagstuk unieke bricks

Social media campagne

Social media campagnes vallen ook onder online campagnes, maar zijn onvergelijkbaar met email campagnes. Op social media kunt u de aandacht trekken van volgers door verschillende vormen van content. Visuele content doet het vaak erg goed. Mits goed uitgevoerd, kunnen social media gebruikers verleid worden door uw pakkende video’s of afbeeldingen.

Het lijkt een grote stap om te zetten, maar wel een die de moeite waard is. Redenen waarom bedrijven nog niet actief zijn op social media zijn gebrek aan tijd, gebrek aan budget een te weinig kennis van social media content creatie. Toch is het creëren van simpele video’s vaak al genoeg om meer interactie met uw doelgroep aan te wakkeren. Een andere vraag is waar de content geplaatst moet worden. Gaat u gebruikmaken van Facebook, Instagram of LinkedIn? De meeste bedrijven plaatsen video’s en afbeeldingen op Facebook, maar Instagram stories worden ook steeds populairder evenals Instagram TV (IGTV).  Belangrijke onderdelen van social media posts zijn het verhaal, de call-to-action en de bijbehorende tekst. Wat het effect is van social media campagnes is voor veel bedrijven moeilijk vast te stellen. 

Andere online campagnes kunnen zijn: Google Ads, inclusief retargeting, chatbots, apps en zelfs SMS campagnes. Dit vergroot het aantal contactmomenten met uw leads.

Meer interactie op onze winactie

Unieke bricks stelden de vraag: ” Help ons bij het volledig inzetten van een campagne”. Hierin voegde chances4u zowel de opmaak als het uitzetten in. Chances4u is gestart met een doelgroepanalyse en vervolgens zijn we begonnen met het uitvoeren van content op maat. Hiernaast het behaalde resultaat binnen een aanzienlijk kort termijn.

  • marco corro
    Marco Corró
    Unieke Bricks

    “ Ik ervaar Chances4u als een creatieve marketeer, daarnaast schakelt hij snel en denkt hij mee”

  • armand
    Armand Bakker
    De Uitspanning

    “ Het werk dat Chances4u heeft geleverd, heeft aan onze wensen voldaan, zeker aan te raden.”

  • erwin
    Erwin Grootenboer
    Storm Sales Solutions

    “Chances4u is creatief, oprecht geïnteresseerd en vakkundig.”

  • Els van Oldenbarneveld

    “De snelheid en creativiteit waarmee Chances4u handelt is in één woord top!”

  • sebastiaan
    Sebastiaan Janssens
    Directie s.v. DRL

    “De samenwerking met Chances4u is super. Er wordt snel geschakeld en meegedacht met DRL. Hun kernwaarden sluiten direct aan bij onze wensen.”