Wat is een SEO Strategie?
SEO is voor veel ondernemers iets wat moeilijk te begrijpen is. Vaak komen ondernemers daarom ook met de vraag : “Ik wil bovenaan staan in Google, kan je dit voor me realiseren?” En zo werkt het (helaas) niet. SEO is een voortdurend veranderende manier van online marketing die steeds moeilijker wordt omdat de algoritmes slimmer worden. Daarbij komt, op welke woordencombinatie of zin wil je als eerste gevonden worden op Google?
Een SEO strategie is de belangrijkste stap binnen het vindbaarheid traject. Wij richten deze strategie graag voor u in. Vele bedrijven begrijpen tegenwoordig niet waarom een strategie van belang is en hoe je hem moet inrichten. Bedrijven denken namelijk vaak dat het gaat om een aantal zoektermen toevoegen binnen website teksten. Ik kan u vertellen dan heeft u het mis! Zonder een volledige strategie is de kans van een goed vindbare website erg klein. Als het gaat om het ontwikkelen en uitvoeren van een goede strategie voor uw bedrijf, dient u rekening te houden met bijkomende faciliteiten.
Oke, je weet nu wat de betekenis van SEO is, maar hoe werkt SEO?
Om te vertellen hoe dit werkt, moeten we je eigenlijk uitleggen hoe de technieken werken die zorgen voor een SEO geoptimaliseerde website. Het optimaliseren van je website bestaat uit verschillende handelingen die er samen voor zorgen dat de algemene SEO waarde van je website omhoog gaat. Deze handelingen bestaan onder meer uit:
- Het optimaliseren naar de belangrijkste zoekwoorden
- Het schrijven van duidelijke en relevante content
- Linkbuilding
- Het gebruiken van een overzichtelijke meta data
- Hieronder leggen we strategieën kort uit.
Maar waarom is een SEO strategie belangrijk?
In de meeste gevallen converteert verkeer vanuit organische (gratis) resultaten van Google beter dan verkeer vanuit bijvoorbeeld social media of advertenties. Met SEO word je op het juiste moment door de juiste doelgroep gevonden en dit is ook nog eens kosteloos.
Op welke zoekwoorden wil je gevonden worden?
We begrijpen heel goed dat als jij kleding verkoopt, je op de eerste pagina wilt staan met de zoekwoorden “kleding heren” of “vrouwenkleding.” Wie niet? Maar erg realistisch is dit helaas niet. Wat slimme marketeers (en ook jij) wel kunnen doen, is proberen hoog te ranken in longtail keywords.
Longtail keywords zijn trefwoordzinnen van 3 of meer woorden waar minder concurrentie op is. Zo wordt “kleding heren” bijvoorbeeld “kleding heren groen vest” en zal je merken dat je vaker wordt gevonden via Google. Zo makkelijk als het hier geschetst wordt is het natuurlijk niet.
Hier gaat uitgebreid keywordonderzoek aan vooraf wat soms wel dagen kan duren. Zelf kun je bekijken wat de keywords zijn op UberSuggest.
Toch raden we aan om een specialist te raadplegen als je op pagina 1 wilt komen in Google. Tegenwoordig zijn zelfs de langste woorden erg competitief. Ook Chances4u realiseert jouw SEO strategie.
Een snelle, mobielvriendelijke website hebben.
Eigenlijk is deze tip zo belangrijk dat die op nummer één had moeten staan. Op de eerste pagina van Google staan alleen maar websites die snel zijn op zowel mobiel als desktop. Een score van +80 in Pagespeed doet wonderen voor de indexatie van Google. Je kan hier klikken om te kijken hoe snel jouw website is volgens Google op zowel mobiel als pc.
Daarnaast heeft Google nog een andere tool die veel mensen gek genoeg niet kennen. De tool heet Google Test My Website en je kan hem vinden door hier te klikken. Meer hierover weten klik dan hier!
Wat bieden wij binnen een SEO strategie?
– Gratis website scan t.w.v. € 150,-
– Inzicht in de kansen van SEO voor jouw bedrijf.
– SEO Roadmap, hoe ga je jouw strategie inzetten.
– Eventuele optie tot managing van SEO migratie