Sinds kort heeft Google een nieuwe functie, hierin gaan ze inspelen op de privacy van hun gebruikers.
Nieuw bij Google Google is gek op ‘relevante inhoud’, maar ze willen nu ook wat meer tegemoetkomen aan de privacy van hun gebruikers. Ze gaan de site betrokkenheid verbeteren, door zoekadvertenties op relevante inhoud uit te rollen. Met deze nieuwe werkwijze maken ze niet langer gebruik van de gegevens van de gebruiker, maar kijken ze puur naar het zoekonderwerp. Op deze manier zijn er niet langer cookies nodig.

De inhoud staat centraal. Google stelt de content van jouw site voor aan de gebruiker en stuurt deze vervolgens door naar andere pagina’s, die relevant zijn met betrekking tot de inhoud die ze bekijken. Op deze manier wordt de betrokkenheid van de site waarschijnlijk vergroot. Wanneer gebruikers op een zoekterm klikken, worden ze naar een resultatenpagina geleid met verschillende onderwerpen die verband houden met hun zoekterm.
Deze zoekgerelateerde inhoud is een navigatie-eenheid die de zoektermen van de gebruiker weergeeft. Deze is niet afhankelijk van gebruikersgegevens en dus worden er geen cookies verzameld.