Van profielbezoekers naar volgers!
“Waarom worden profielbezoekers geen volgers? 🤔” is één van de meest gestelde vragen op het gebied van social media. Helaas is deze vraag niet met één simpel antwoord te beantwoorden. Er zijn meerdere redenen die ervoor kunnen zorgen dat een profielbezoeker NIET te “volgen” knop aanklikt.
Maar wat zijn social media volgers?
Social Media followers zijn mensen of bedrijven die op Social Media verbonden zijn met andere bedrijven door hen te ‘volgen’. De volger volgt als het ware accounts die hij/zij interessant vindt en op deze manier blijft de volger op de hoogte. Volgen doet men, afhankelijk van het platform, op verschillende manieren. Zie het voorbeeld hieronder:
- Facebook: liken pagina, volgen pagina
- Twitter: volgen, liken, delen
- LinkedIn: volgen, interessant vinden
- Instagram: volgen, liken
Waarom zijn ze belangrijk?
Social Media volgers is een bekende term als het gaat over de online marketing. De volgers van een bedrijf zijn belangrijk, omdat er door social media een goede band kan ontstaan met de volgers. Op een gegeven moment ontstaat loyaliteit. Daarnaast zijn volgers belangrijk, omdat ze je potentiële klanten kunnen zijn. Uiteindelijk moeten volgers actieve supporters worden. Het krijgen van volgers is iets wat op moet worden gebouwd. Volgers moeten voorzien worden van de juiste content die zij daadwerkelijk willen zien en ook voor goede content geldt dat er tijd in moet worden gestoken. Meer weten over social media volgers? Klik dan hier.
Maar wat kun jij er zelf aan doen om er meer te genereren?
1. Je post content die weinig meerwaarde biedt
Mensen zijn geinteresseerd in hun eigen problemen en behoeftes, niet in die van jou (crue hé!?). Speel dus op de behoeftes van je volgers in, niet op die van jezelf! Zorg ervoor dat jouw content meerwaarde biedt.
2. Je feed is een zooitje en spreekt je doelgroep niet aan
Zie jouw feed als je visitekaartje. In één oogopslag kan een profielbezoeker getriggerd zijn om je te gaan volgen, maar daarentegen ook afgetoten worden. Zorg ervoor dat jouw feed er (meer dan) aantrekkelijk uit ziet. Beeld zegt vaak meer dan woorden! Tip: gebruik programma’s als Canva om mooie posts te creëren!
3. Je publiceert alleen maar commerciële berichten
Het is fijn als jouw dienst of product onder de aandacht komt bij potentiële klanten, maar alléén maar commerciële berichten publiceren, is nooit een strak plan
4. Je biografie is niet up-to-date
Of komt niet overeen met wat je post. Het is belangrijk dat wat in je bio staat, ook daadwerkelijk overeenkomt met wat je te bieden hebt én met wat post. Wees tranparant duidelijk!
5. Het is niet duidelijk wie er achter je profiel verscholen zit
Persoonlijke berichten creëren een vertrouwensband met profielbezoekers en je volgers. Laat daarom regelmatig je gezicht zien. Plaats foto’s, Reels, ga live of vertel eens wat over jezelf! Dit doet wonderen.
Hulp nodig bij jouw social media markting? Vraag jouw gratis oriëntatiegesprek aan. Marketing juist in zetten voor jouw bedrijf? Dat kan! Een goed ingerichte strategie is erg van belang. Sommige bedrijven kiezen er na de brainstormsessie voor om met ons samen te werken, maar de keuze is geheel aan jou. De brainstorm is gratis en geheel vrijblijvend.